Checklist voor je presentatie


powerpoint-presentatieHoe weet je of je PowerPoint-presentatie deugt? Daar is een middel voor.


Sinds geruime tijd volg ik een aantal Amerikaanse blogs over presenteren. Meestal is het veel commercieel geschreeuw en weinig wol. Een beetje zoals de ‘
Nederlandse Amerikaan’ uit dat liedje. Die als cliché-Amerikaan in ons collectief geheugen staat gegrift.  Die zie je al van verre staan!

Vandaag kreeg ik de periodieke mailing van het blog  Train Like A Champion. Over presenteren en bedrijfstrainingen. Mijn aandacht werd direct getrokken door het beeld. Een mooi beknopt stappenplan om snel te controleren of je presentatie – in PowerPoint, maar het kan ook een Prezi of iets anders zijn – enige kans van slagen heeft.

Ik vond hem zo handig dat ik hem vertaald heb.  Hij staat hieronder.
(Heb je ‘m liever als pdf? Klik dan hier.)

voorbereiding presentatie

Geef een reactie

