Migratie persoonsgegevens van VS naar Europa

privacy

Met privacy-problemen hebben we allemaal wel eens te maken. Of we nou willen of niet. De meeste problemen zijn het gevolg van eigen handelen en vaak, met meer of minder moeite, weer op te lossen. Soms zijn privacy-gevoelige gegevens opgeslagen op buitenlandse servers. Dan is het lastig. Voldoe je nog aan de wettelijke regels? Vaak is het antwoord: Nee!

En dan?

Een tijd geleden heb ik gebruikgemaakt van JotForm. Een klein, gratis (freemium) programmaatje om formulieren mee te maken. Werkt prima en doet precies wat ik nodig heb.

Al mijn ingevulde formulieren worden opgeslagen op een Amerikaanse server. De Europese rechter heeft geoordeeld dat die opslag niet voldoet aan de eisen die de Europese wetgeving stelt. Vandaag kreeg ik een mailtje van JotForm waarin keurig wordt uitgelegd hoe ze een oplossing voor het privacy-probleem hebben bedacht.

De oplossing is simpel: al mijn data worden overgezet naar een Duitse server die wél voldoet aan de wettelijke eisen. Met één klik is alles geregeld! Binnen luttele seconden.

In onderstaand infogram legt JotForm alles beknopt en helder uit.

EU Safe Forms · Keep your European user data safely in Europe.

 

 

 

Geef een reactie

